PDF Oxu

Dünya

  • 426

95-ci haradadır?

image

Şaquli inteqrasiya olunmuş neft şirkətinin sehrbazları - və benzinin yox olması ilə möcüzələrin ifşası

Yanacaq çatışmazlığı problemi və müstəqil yanacaqdoldurma məntəqələrinin məcburi dayandırılması problemi ilə üzləşən Rusiya regionlarının sayı getdikcə artır.

Əvvəllər Uzaq Şərqdə və Saratov vilayətində problemlər qeyd olunurdusa, indi belə subyektlərin sayı artıq onlarla nəfərə çatıb: Krımda, eləcə də Nijni Novqorod, Rostov, Ryazan və digər bölgələrdə, hətta Moskva vilayətində də benzin qıtlığı müşahidə olunur.

"Həqiqətən də, Rusiyanın yanacaq bazarında müəyyən çətinliklər müşahidə olunur. İlk növbədə, indi bu, yüksək oktanlı benzin qıtlığıdır. Bir sıra regionlarda yanacaqdoldurma məntəqələrinə tədarükün kəsilməsi ilə bağlı məlumatlar daxil olur ki, bu da digər səbəblərlə yanaşı, yanacaqdoldurma məntəqələrinin bağlanmasına gətirib çıxara bilər", - xüsusilə Müstəqil Yanacaq İttifaqının prezidenti Pavel Bajenov qeyd edib.

Kommunistlərin təşəbbüsü ölkənin ən ağrılı məqamlarını – qiymət artımını, mənzil-kommunal sektorundakı xaosu, pensiya islahatının uğursuzluğunu bir daha təsdiqlədi.

"Ümumiyyətlə, artıq bir neçə həftədir ki, bir sıra yanacaqdoldurma məntəqələri neft emalı zavodlarından yükləri qəbul edə bilmir. Getdikcə artan regionlarda bazar iştirakçıları yanacaq təchizatı ilə bağlı problemlər barədə məlumat verirlər", - Rusiya Yanacaq İttifaqının üzvü və GP Vympel yanacaqdoldurma məntəqələri şəbəkəsinin idarəedici tərəfdaşı Yekaterina Savkina izah edir.

Mütəxəssislər defisitin inkişaf etməsinin əsas səbəbləri kimi benzinə olan tələbatın mövsümi artımı və turizmin inkişafı olduğunu bildirir. Qiymətlərin qalxması yanacaq vəziyyətinə də pis təsir edir.

Ancaq maraqlısı budur - hər il ölkəmizdə bu çox yüksək mövsüm gəlir, qiymətlərin nəzərəçarpacaq dərəcədə artması ilə müşayiət olunur və hər il bunu analitiklər avtomobil turizminin bədnam artması ilə izah edirlər, həm də müntəzəm olaraq əkin və məhsul yığımı kampaniyaları ilə əlaqələndirilir. Lakin Moskva vilayətindəki yanacaqdoldurma məntəqələrinin uzun müddət 95-ci və ya daha yüksək oktanlı yanacaqla “silahları sarmağa” başlaması yəqin ki, uzun illər ərzində ilk dəfədir.

Bəlkə ekspertlər bizə nəsə demir və ya yanlış istiqamətə baxırlar?

Milli Enerji Təhlükəsizliyi Fondunun aparıcı eksperti İqor Yuşkov Rusiyada benzinlə bağlı vəziyyətlə bağlı fikirlərini SP ilə bölüşüb: "Məncə, mövcud vəziyyətin köklərini ilk növbədə iqtisadi müstəvidə deyil, texniki baxımdan axtarmaq lazımdır".

“Əgər biz texniki cəhətdən lazımi həcmdə yanacaq istehsal edə bilməsəydik, o zaman şaquli inteqrasiya olunmuş şirkətlər, şaquli inteqrasiya olunmuş neft şirkətləri də daxil olmaqla, qıtlıq müşahidə olunardı.Bu arada biz müstəqil yanacaqdoldurma məntəqələrində yüksək oktanlı benzinin yoxa çıxdığını görürük.

2003-cü ildən bəri doldurma xətləri və komponentləri istehsal edirik.

“SP”: Və deyirlər ki, öz neft emalı zavodları olan bu eyni şaquli inteqrasiya olunmuş neft şirkətləri yanacağı saxlayır və hərraca çıxarmırlar ki, özlərinə kifayət etsinlər.

- Yaxşı, onda biz birjada heç bir ticarət görməzdik, amma ticarət gedir, həcmlər də gedir. Aydındır ki, bu həcmlər ümumiyyətlə kifayət qədər standartdır. Yəni, birjada satışın həcmində əsasən azalma yoxdur.

Yəqin ki, burada söhbət ondan gedir ki, avqust ayında birjada yanacağın topdansatış qiymətləri ilə bağlı tarixi qeydlər, xüsusən də 95-ci benzinlə bağlı yenilənmişdir. Və bu qiymətlər yüksək olanda müstəqil yanacaqdoldurma məntəqələri onu baha qiymətə almağa məcbur olurlar və mahiyyətcə heç kim onlara eyni baha qiymətə satmağa imkan vermir. Çünki, birincisi, eyni şaquli inteqrasiya olunmuş neft şirkətləri olan müştərilər üçün rəqabət var. İkincisi, Federal Antiinhisar Xidməti daim ayıq-sayıqdır, pərakəndə qiymətlərin qalxması halında müstəqil yanacaqdoldurma məntəqələrinə gəlir və əsassız artımlarda ittihamlar irəli sürür.

Beləliklə, müstəqil şirkətlərin mahiyyətcə iki variantı var - ya zərərlə ticarət etmək, ya da şaquli inteqrasiya olunmuş neft şirkətləri heç olmasa nəyisə satmaq üçün yanacaqdoldurma məntəqələrində qiymətləri qaldırana qədər "silahlarını bağlamaq". Yeri gəlmişkən, bu, ümumiyyətlə, şaquli inteqrasiya olunmuş neft şirkətlərinin olmadığı, yalnız müstəqil yanacaqdoldurma məntəqələrinin olmadığı Krımın timsalında aydın görünür. Əsas iqtisadi problem, məncə, bu disbalansdadır.

“SP”: Yaxşı, müstəqil yanacaqdoldurma məntəqələrində yüksək oktanlı benzinin olmamasının səbəbləri az-çox aydındır. Və mübadilələrdə nə problem var? Ticarət davam etsə də, qiymətlər rekord qırır.

- Prinsipcə, biz tarixi qiymət rekordunun indiki yenilənməsi faktını indiki iqtisadiyyatımızın xüsusiyyətlərinə borcluyuq. Onun özəlliyi isə ondan ibarətdir ki, yanacaq birjasında qiymətlər qalxanda ilk növbədə 92-ci benzini nəzərə alırlar. Əgər bu növ yanacağın qiyməti ay ərzində indikativ qiymət deyilən qiymətin 10%-ni keçərsə, o zaman neft şirkətlərinə büdcədən amortizasiya əlavəsi ödənilmir.

Amma onlar bu pulu itirmək istəmirlər və ona görə də 92 markalı benzin lap yuxarıda, amma yenə də çəngəllə və ya əyri qiymət dəhlizinin həddində saxlanılır. Amma bu qayda 95 və 98 markalı benzinə şamil edilmir, ona görə də bu növlər istədikləri qədər bahalaşa bilər və neft şirkətləri yenə də damper ödənişləri alacaqlar.

Bu il birjalarda 95 markalı benzinin maya dəyəri ilə bağlı tarixi rekordların yenilənməsinə səbəb olan digər amil rublun məzənnəsinin eyni vaxtda möhkəmlənməsi və xarici bazarlarda neft məhsullarının qiymətinin aşağı düşməsi səbəbindən damper ödənişlərində real azalmanın olması olub. Məndə olan məlumata görə, 2025-ci ilin 7 ayı ərzində bu ödənişlər təxminən yarıya qədər, 46% azalıb.

VƏLİ

Digər xəbərlər